عاشقانه .صادقانه .عارفانه.
عاشقانه .صادقانه .عارفانه.
 
 
سه شنبه 1 اسفند 1391برچسب:, :: 20:52 ::  نويسنده : ابوحسام -RAZIS

میلان - بارسلونا /بهترین تیم دنیا میهمان قفس شیر بی‌دندان

139112010000605.jpgیک هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا


سایت هواداران پرسپولیس : از آن روزی که میلان توانست بارسلونا را در راه رسیدن به جام قهرمانی باشگاه‌های اروپا در هم بکوبد سال‌ها گذشته و از تیم فقط یک نام باقی مانده است.

 

همین پارسال بود که میلان و بارسلونا چهار بار در لیگ قهرمانان اروپا با یکدیگر روبرو شدند اما از آن زمان در شرایط دو تیم مخصوصا نماینده ایتالیا تغییراتی به وجود آمده است که روی نگاه هواداران به جدال دوباره این دو تیم که فردا شب در سن‌سیرو برگزار خواهد شد تاثیر فراوانی گذاشته است.

 

 

از آن میلان که دو سال پیش قهرمان سری A شد و همچنین آن میلانی که اسطوره‌هایی چون فان‌باستن، رودگولیت و ریکارد داشت فقط یک اسم مانده است اما در سمت مقابل بارسلونا به مراتب نسبت به فصل گذشته بهتر بازی کرده و اوج گرفته و حالا امیدوار است با گلزنی فوق‌ستاره آرژانتینی خود، لیونل مسی در پانزدهمین بازی متوالی‌اش جواز صعود به مرحله یک چهارم نهایی را در همین بازی رفت بگیرد.

 

قرمزومشکی‌پوشان ایتالیایی، از آخرین دیداری که با میلان روبرو شدند، مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان فصل گذشته، سه ستاره بزرگ خود را از دست داده‌اند. زلاتان ابراهیموویچ، تیاگو سیلوا و الکساندر پاتو، سه ستاره‌ای بودند که روسونری آنها را فروخت تا به وضعیت مالی‌اش سر و سامانی بدهد. دو بازیکن اول به پاری‌سن‌ژرمن پیوستند و آخری به کشورش برزیل برگشت.

 

در واقع از زمان فروخته شدن این سه بازیکن، میلان دیگر ستاره‌ای در حد نام و آوازه خود نداشت تا اینکه ماه ژانویه فرارسید و دار و دسته سلیویو برلوسکونی توانستند مهاجم ایتالیایی منچسترسیتی، ماریوبالوتلی را آن هم به لطف تلاش و مدارای او با شرایط‌‌‌‌شان به سن‌سیرو بیاورند.

 

بالوتلی از زمانی که به روسونری پیوسته در همه بازی‌ها برای میلان گلزنی کرده و سبب شده تیم جدیدش تا رده سوم سری A بالا بیایید اما چه فایده که او طبق قوانین یوفا اجازه ندارد میلان را در ادامه ماموریت اروپایی این فصلش همراهی کند. طبق قوانین یوفا هیچ بازیکنی نمی‌تواند در یک فصل در پیراهن دو تیم در رقابت‌های اروپایی شرکت کند و بالوتلی به واسطه حضور در لیگ قهرمانان اروپا به همراه سیتی از حضور مجدد در این تورنمنت محروم است.

139112010000658.jpg
بازی رفت میلان و بارسلونا در مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان فصل 12-2011

 

به نظر می رسد که میلان در کنار آمدن با ماهیت جدید خود مشکل دارد؛ ماهیتی که منعکس کننده مشکلات باشگاه‌های ایتالیایی است که دیگر به آنها اجازه نمی‌دهد از حیث قدرت مالی بتوانند با سایر غول‌های فوتبال اروپا رقابت کنند.

 

شکی نیست که در جدال این فصل میلان و بارسلونا در یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا، این آبی‌واناری‌های کاتالونیا هستند که به عنوان بخت نخست صعود شناخته می‌شوند اما برای میلان هم هر از چندگاهی ایفای نقش در انظار عموم به عنوان تیم کم‌شانس‌تر و ضعیف‌تر رضایت بخش بوده است. سیلویو برلوسکونی، مالک و رئیس میلان و سرمربی آن ماسیمیلیانو الگری هر دو در این فصل بارها تاکید کرده‌اند که مشغول ساختن تیمی جوان هستند که آینده مالی پایدار را برای آنها به ارمغان می‌آورد.

 

با این شرایط تعجبی نیست که در سایت اینترنتی رسمی میلان هیچ مطلبی قرار نگرفته که در آن اشاره‌ای به شرایط و وضعیت تیم در آستانه بازی با یکه‌تاز لیگ اسپانیا شده باشد و قابل درک است که مسئولان باشگاه ترجیح داده‌اند با فلاش بک به دوران طلایی خود، امید صعود و پیروزی برابر بارسلونا را در دل هواداران خود زنده کنند.

 

میلان برای آنکه پوششی بر وضعیت کنونی خود گذاشته باشد در سایت رسمی خود نوشته است:"اینجا یک شهر اروپایی بزرگ با استادیومی استثنایی است که آماده میزبانی از بازی سال است. استادیوم‌های خاص، جوهای خاصی دارند به خصوص وقتی پای بازی‌های اروپایی در میان باشد. میلان - بارسلونا جدال دو تیم از پرافتخارترین‌های فوتبال اروپا است که یکی از آنها اکنون بهترین تیم جهان است".

 

* روند ضعیف میلان

از فینال به یادماندنی جام باشگاه‌های اروپا در سال 1994، زمانی که میلان با اقتدار تمام توانست بارسلونا را با نتیجه 4 بر صفر در هم بکوید مسلما خیلی چیزها عوض شده است. از آن زمان تا کنون، دو غول فوتبال ایتالیا و اسپانیا تا کنون 10 بار دیگر با هم روبرو شده‌اند که از این 10 بازی ایتالیایی‌ها تنها یک بار پیروز شده‌اند. آخرین برد روسونری برابر آبی‌واناری‌ها،‌‌ پیروزی یک بر صفری بود که در سن سیرو در سال 2004 کسب کردند و از‌ آن زمان نماینده ایتالیا در هیچ یک از هفت بازی که برابر نماینده اسپانیا به میدان رفته پیروز نشده است.

 

این دو تیم از آن زمان، 2 بار در مراحل حذفی لیگ قهرمانان اروپا به مصاف یکدیگر رفته‌اند که آخرین آن پارسال در مرحله یک چهارم نهایی بود، جایی که بارسلونا در مجموع 3 بر یک دومین تیم پرافتخار اروپا را شکست داد. پیش از آن هم این دو تیم در نیمه نهایی لیگ قهرمانان فصل 06-2005 به مصاف هم رفتند که آن دفعه هم بارسلونا حریف نامدار خود را در مجموع یک بر صفر شکست داد. در آن سال بارسلونا پس از اینکه میلان را شکست داد تا انتهای راه رفت و در نهایت فاتح لیگ قهرمانان شد.

139112010000668.jpg
بازی برگشت میلان و بارسلونا در یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان فصل 12-2011

 

حالا که بالوتلی - کسی که از زمان رفتنش به میلان در سه بازی چهار گل به ثمر رسانده - اجازه حضور در میدان را ندارد، امیدهای میلان برای گرفتن انتقام شکست فصل گذشته از بارسلونا کمرنگ‌تر هم شده است. شاید روندی که روسونری اخیرا در سری A‌ در پیش گرفته تحسین برانگیز بوده و آنها را به رده سوم جدول رسانده باشد اما بخش قابل توجهی از این اوج‌گیری مرهون آمدن سوپرماریو بوده است.

 

در شرایطی که میلان امیدوار است با یک کار گروهی از سایر بازیکنانش خلاء قابلیت‌ها و قدرت گلزنی ماریوبالوتلی را جبران کند، بارسلونا آسوده خاطر است که یک ماشین گلزنی به نام مسی دارد که کم‌کم دارد از یاد می‌رود آخرین باری که او در یک بازی گل نزد!بارسلونا با همین وضعیت هم تهدیدی جدی برای میلانی‌ها محسوب می‌شد اما حالا این تهدید جدی‌تر هم خواهد شد زمانی که ژاوی هرناندس ستاره ملی‌پوش خط میانی تیم دوباره در ترکیب قرار بگیرد.

 

ژاوی دو، سه هفته‌ای به خاطر مصدومیت خانه‌نشین بود اما ظاهرا الان دوباره روی فرم آمده است. این در شرایطی است که هموطن او داوید ویا نتوانسته بارسایی‌ها را در سفر اروپایی‌شان همراهی کند، چون هنوز مشکل کلیوی‌اش برطرف نشده است.

 

ترکیب احتمالی دو تیم:

میلان: کریستین آبیاتی، ایگناسیو آباته، ماریو یپس، فیلیپ مکسس، کوین کونستانت، آنتونیو نوچرینو، کوین پرینس بواتنگ، ریکاردو مونتولیوو، سولی مونتاری، جامپائولو پاتزینی و استفان الشعراوی

 

بارسلونا: ویکتور والدس، دنی آلوز، جرارد پیکه، کارلس پویول، جوردی آلبا، ژاوی، سرخیو بوسکتس، آندرس اینیستا، سسک فابرگاس، لیونل مسی، پدرو رودریگس

 

در دیگر بازی چهارشنبه شب تیم‌های گالاتاسرای وشالکه در خانه نماینده ترکیه به مصاف هم می‌روند. صدرنشین لیگ ترکیه که با 6 امتیاز اختلاف نسبت به فنرباغچه حاشیه امنیتی خوبی برای خود در مسیر کسب عنوان قهرمانی سوپر لیگ به وجود آورده، میزبان شالکه‌ای است که در بوندس‌لیگا رده‌ای بهتر از نهمی ندارد و در این فصل از فوتبال آلمان نمایش چندان دلچسبی ارائه نکرده است و در آخرین بازی خود که در خانه ماینتس برگزار شد با تساوی 2 بر2 متوقف شد.

 

برای این بازی شالکه غایبان زیاد و بزرگی دارد که همه آنها مصدوم هستند.کریستوف موریتس، کریاکوس پاپادوپولوس، اتسوتو اوچیدا، ابراهیم آفلای، سیپریان مارسیا و کلاس یان هونتلار همگی بازیکنانی هستند که نمی‌توانند شالکه را در این بازی همراهی کنند. در سمت مقابل اما میزبان که با ورود ستاره‌هایی همچون دیدیه دروگبا و وسلی اسنایدر جانی تازه گرفته و به رسیدن به مراحل پایانی لیگ قهرمانان امیدوار شده است تنها دو غایب دارد، توماس اویفالوژی و جان الماندر.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







درباره وبلاگ


به وبلاگ من خوش آمدید
آخرین مطالب
پیوندهای روزانه
پيوندها
خرید ساعت مچی">عينك افتابي

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان عاشقانه .صادقانه .عارفانه. و آدرس serrazis.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان


ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 61
بازدید دیروز : 30
بازدید هفته : 91
بازدید ماه : 295
بازدید کل : 186983
تعداد مطالب : 660
تعداد نظرات : 1
تعداد آنلاین : 1



<-PollName->

<-PollItems->